She’s alive!

Just when you all thought that this blog was dead and buried for good, I’m here to tell you that it isn’t so. I’m back, absolutely alive and more kicking than ever. You just wait and see!
But yes, it’s been a long brake. It seems like forever since me and my family packed our bags and left London to move back to Norway. It even seems like ages since we started the ”New House” project renovating the 1st floor of our house. Everything in our lives took an unexpected turn last October, and the reason for this is quite apparent in one of the pictures further down. To make the story about the last few months of my life short; I’ve been very tired and very nauseous, so either I’ve been sleeping, or sick, or occupied with trying to manage my life as a mom and master degree student the rest of the time. Unfortunately there wasn’t much room left neither for my knitting nor for my blogging. Happily this has now changed. My energy is back, and so is my creativity. This post will give you a picture update. There’s a little corner from our finished New House, there’s some pictures of the finished The Gentleman Socks that was the last project I told you about before I went on ”my blogging holiday”, you’ll get to see how I grow and thrive, and there’s a teaser from my current WIP (soon to be revealed). I will be back.

Akkurat når dere alle trodde at denne bloggen var død og begravet for alltid, dukker jeg sannelig opp for å fortelle dere at sånn er det ikke. Jeg er tilbake, absolutt i live og mer sprellende enn noen gang. Så det så! Men ja, det har vært en lang pause. Det virker som en evighet siden jeg og familien min flyttet tilbake fra London til Norge. Til og med oppussingsprosjektet vi gjennomførte i første etasje virker temmelig fjernt. Det har seg sånn at livet mitt tok en svært uventet vending i oktober, og grunnen for dette er temmelig tydelig på et av bildene over her. For å gjøre historien om de siste månedene av mitt liv ganske kort; så har jeg vært usedvanlig trøtt og kvalm. Enten så har jeg sovet, eller så har jeg vært dårlig eller så har jeg prøvd å sjonglere mine oppgaver som mamma og mastergradsstudent. Dessverre så ble det ikke mye tid igjen til hobbyer og blogging. Heldigvis er det annerledes nå, energien har kommet tilbake og det har også kreativiteten gjort. Dette innlegget gir dere en bilde oppdatering. Det er med et lite hjørne av stua etter oppussinga, og noen bilder av de ferdige Gentlemansokkene som var det siste prosjektet jeg skrev om før jeg dro på ”bloggeferie”, så får dere se hvordan jeg vokser og trives, og en liten smakebit fra en pågående WIP som snart skal avsløres. Til neste gang…

 

More hours in the day, please?

I’m not much of a blogger these days. If only someone could grant me my wish to expand the day and make room for more hours. My professional life is quite intense and the house renovation seems to grow as a project as we finish each part. Running between work, family and my house, the one activity that is given the least amount of time is my knitting.

As every reader of this blog should know, I love gifts. I’ve been the happy participant of many gift swapping rings and now for the first time I’m also the host for Secret Friend at the Norwegian Hobbyforum. I’ve just finished organizing the first of four rounds, and with 55 participants it took some time to manage it all. But look at the wonderful gift I received from my Secret Friend! Lovely yarn, stitch markers and tea, who could ask for more than this? I know I also promised to show you some new pictures from my house. These pictures are taken after we finished putting up the walls, painting them, and framing the windows, the next step will be to sand and paint the floor. As you can see we are slowly getting there and if we are lucky we will have a new living room before Christmas. We are really happy with the results, but I promise you that if we had known how huge this project would end up being, we would never have started it in the first place. As I mentioned, there’s not much time for knitting these days, which actually makes me quite grumpy. Another thing that made me grumpy was that I ran out of yarn for the Gentleman Socks. I partly anticipated this to happen so I bought some bright blue yarn to finish with. It looks like it will work out fine, even though the blue isn’t quite the right tone to match the original yarn. Hopefully, I will finish the socks long before the house.

Jeg er ikke mye til blogger for tiden. Hvis bare noen kunne ha innvilget ønsket mitt om flere timer i døgnet. Jobbmessig har jeg det temmelig intenst og huset ser ut til å vokse som prosjekt for hver oppgave vi greier å fullføre. Det jeg ender opp med å få minst tid til er å strikke.

Som enhver leser av denne bloggen vet så er jeg utrolig glad i gaver (og hvem er ikke det?). Jeg har vært deltager i mange gavebytteringer, og nå er jeg også vertinne for første gang på Secret Friend inne på Hobbyforum. Jeg er akkurat ferdig med å organisere 55 påmeldte og deres gaver og det tok jammen litt tid å få orden på det hele. Men se på den fantastiske gaven jeg mottok! Deilig garn, maskemarkører og te, hvem kan vel ønske seg mer enn det? Jeg har også lovet å vise fram bilder av de nye veggen på stua. Disse bildene er tatt etter at vi har fått opp gipsplatene, sparklet sprekkene og malt veggene. Vi har også foret ut vinduene og malt listene der. Neste skritt blir å pusse og male gulvet. Vi er veldig fornøyd med resultatet, og selv om prosjektet har vokst og vokst til nå, så begynner vi å se enden på det hele. Det som blir gitt minst tid for øyeblikket er strikkinga. Noe som gjør meg litt grinete siden jeg er vant til å ha disse ”meg stundene” med strikketøyet jevnlig. Noe annet som gjorde meg litt grinete var at jeg gikk tom for garnet til gentleman sokken. Det var delvis forventet så jeg hadde kjøpt noe neonblått garn til tåa på sokkene. Når jeg nå har begynt å strikke med dette garnet så ser jeg at det ikke har helt den rette blåtonen til å matche det orginale garnet, men jeg synes allikevel at resultatet ikke blir så verst. Forhåpentligvis blir jeg ferdig med sokkene før stua.

 

Time flies when you are having fun…eh…

I’ve taken a break from the remodelling of the house to write an entry in my at the moment overlooked blog. I’m sitting here covered in dust trying not to dirty up the computer while I’m writing. We just finished putting up the new walls and are at the moment sanding them even before painting, so everything in my house is covered with this white fine dust that seems to get around everywhere. Well it is just a matter of time before we’ll get to start painting, and that is after all the fun part of remodelling. Speaking of time, which I seem to have too little of these days. It seems like forever since I was living in London, even if it is less than two months ago. One of the last things I did before moving was to hold a competition in this blog, and the first thing I did when I came back to Norway was to draw and announce the winner. The competition was to guess what I was knitting at the time, and Discoknits was the winner. Now I promised a wonderful surprise to the winner, and even if Discoknits is still waiting for her prize, I haven’t forgotten and she won’t have to wait in vain for much longer. You see, I had a plan to find my old jewellery tools and stash as soon as I came back to Norway. I was inspired and had wanted to make some earrings and stitch markers, and I was really looking forward to do it since it is at least two years since last time I was working with beads and wire. Time flies when you are having fun, and while redecorating the house there’s been neither room nor time to sit down and be creative. The other day, Kay had to go to a meeting in the evening, and I decided to finally get around to my plan so I cleared up some space between all the tools, boards and nails, sat down in the middle of the dust, and went for it. This is the result: eight glam markers (which any project would be so proud to wear). These are ”the crème de la crème” of stitch markers, made in handmade glass beads and silver wire. A pair of the blue ones, and the golden scarabs goes in the mail to Discoknits. The other pair of blue, and the pink ones will make my own projects shine, as well as the earrings which will make me shine. That’s it, next time I will show you pictures of my new walls.

Jeg har tatt pause fra oppussinga av leiligheten for å skrive et innlegg i min for tiden mye oversette blogg. Her sitter jeg dekket av pussestøv og prøver å ikke få noe på maskina, men faktum er at hele leiligheten er dekt av støvet, det kommer til på de mest utrolige steder. Vi har fått satt opp gipsplatene, sparklet dem, og nå pusser vi de jevne før maling. Heldigvis er det ikke så lenge til vi skal begynne å male, noe som jo er den artigste delen av oppussinga, og bra er det, for nå begynner vi å gå lei. Det føles som en evighet siden jeg bodde i London, selv om det bare har gått knappe to måneder. En av de siste tingene jeg gjorde før jeg flyttet var å holde en konkurranse her inne på bloggen, og den første tingen jeg gjorde etter flyttinga var å annonsere vinneren. Konkurransen gikk ut på å gjette hva det var jeg strikket på, og Discoknits ble vinneren. Jeg lovte en fantastisk overraskelse til vinneren, og selv om Discoknits venter fremdeles, skal hun ikke vente forgjeves. Jeg hadde nemlig en plan om å finne frem smykkeutstyret mitt når jeg kom hjem til Norge. Det er over to år siden jeg sist hadde ånden over meg, men nå følte jeg meg inspirert og ville lage maskemarkører og noen øreringer. Vel tiden flyr mens man har det artig, og midt oppi oppussinga ble det plutselig ikke så lett å finne verken tid eller plass til noe smykkelaging. Her om dagen måtte min Kjære på et møte på kveldstid og endelig fikk jeg satt planen min ut i live. Jeg rydda meg plass mellom planker og spiker, satte meg til midt i alt støvet og gikk i gang. Her er resultatet: et par øreringer, og åtte ordentlige glam maskemarkører, hvilket strikketøy ville ikke bli umåtelig stolt over å få lov til å gå med disse? Dette er eksklusive saker nemlig, alle metallkomponenter er laget av meg og er i sølv, perlene er håndlagede (ikke av meg) og i glass. Et par av de blå markørene, og de gyllne skarabeene går i posten til Discoknits. Resten beholder jeg selv, så nå kan både jeg og strikketøyet skinne med nye smykker. Dett var dett…neste gang skal dere få se bilder av de nye veggene mine.

 

New House 2 (Picture heavy post)

So it is finally time to show off some pictures! Look what we have done! The starting point was that we had decided that when we got back to Norway we had to do something with our flat to make it nice and comfortable, not to mention more practical. If we were going to continue living in Norway, and not in London, at least our flat had to be ok and ”homey”. So the idea was to paint the walls and build a workspace in the living room, some space both for studying and creative work, and a relaxation zone. Well, the people renting and living in our flat while we were gone told us that last winter (which was a really cold winter) they had an extremely expensive electricity bill. We got scared about the thought of having to pay such a bill and decided to put the money into the flat itself and reinsulate the walls. We also decided to reinsulate the floor, but after opening it we saw that the insulation was well done and we decided to keep it as it is. The original wooden flooring turned out to be so beautiful that we want to keep that as well and not cover it up again; we just hope we won’t loose too much heat because of it. The plan is to paint the floor, when we get there…

Now the creativity towards the new house project somehow escalated and suddenly we had tore down a wall… And this is just the beginning of the story. So let me try to explain the pictures, starting from the top and referring to the drawing from last entry when I describe the space. The first picture is of the wall between the living room and the kitchen that we tore down. The second is taken with my back towards the kitchen and out towards the living room when we put up the foundation boards for the new walls. The third is of the bottom left corner in the living room before we put the insulation in place, and the four shows how that was done. The insulation that we used is quite special. Everybody who lives in northern countries knows how important insulation is and how much difference it can make in how much energy we use to keep warm. Lately attention has been drawn to the environmental effects of producing the insulation and research has been done to find alternative solutions. I don’t know so much about the topic, but I know that in Norway you usually use one of two kinds of insulation. Either the one called Glava that has crushed glass as it’s main component, or Rockwool that has crushed stone as a major component. This year consumers have been offered a third alternative called Ultimat, and which is the one we chose to use. This insulation is made of recycled textile waste, is actually nominated to two environmental awards, and it was invented in Norway. The fifth picture is of the top living room wall after insulation. So far, so good…and then we’ll see if the next entry will be about knitting or about the new house.

Nå er det endelig tid for å vise fram bilder! Bare se på alt det vi har gjort! Utgangspunktet var en idé om at hvis vi skulle reise hjem til Norge for å bo der en stund så måtte vi sørge for at leiligheten ble mer praktisk og ikke minst hyggeligere. Planen var å male noen vegger og bygge en arbeidsdel i stua som både kan brukes til studier og til mer kreativt arbeid. De som leide leiligheten mens vi var i London fortalte at sist vinter, som riktignok var en ekstrem kald vinter, så hadde de fått en enorm høy strømregning. Bare tanken på å måtte betale en slik sum til Elverket skremte oss til å tenke i nye baner og vi bestemte oss for å reisolere veggene for å gjøre leiligheten varmere. Tanken var å reisolere gulvet også, men etter å ha åpnet det og sett hvor bra stand det var i, ombestemte vi oss. Vi har lyst til å beholde tregulvet slik det er nå uten å dekke det til igjen, og håper bare at vi ikke mister for mye varme på det. Planen er å male gulvet, når vi kommer så langt.

For kreativiteten vil ingen ende ta og nå har prosjektet eskalert fra sin spede begynnelse til å bli så omfattende at vi til og med har revet en vegg. Og enda er vi bare ved historiens begynnelse… La meg prøve å forklare bildene, jeg begynner på toppen og referer til tegningen i forrige innlegg når jeg skal prøve å plassere bildene i rommet. Det første er av veggen mellom kjøkkenet og stua som vi rev ned. Det andre tok jeg med ryggen mot kjøkkenet og ut i stua når vi satte opp lektene til de nye veggene. Det tredje er av det nederste venstre hjørnet i stua før vi la inn isolasjonen, og det fjerde viser det samme hjørnet etter at det var gjort. Isolasjonen vi valgte og bruke er noe for seg selv. Alle som bor i nordlige land vet hvor viktig isolasjon er og hvor mye den har å si for energi forbruket vårt. I det siste har det også blitt rettet oppmerksomhet mot selve produksjonen av isolasjon og dens miljøskadelige effekter. Jeg vet ikke så mye om dette temaet, men jeg vet at i Norge så bruker man vanligvis en av to typer isolasjon. Glava som hovedsaklig består av knust glass og Rockwool som er laget av knust stein. Tidligere i år fikk vi også muligheten til å velge et tredje alternativ som heter Ultimat, og som er den typen vi valgte å bruke. Denne isolasjonen er laget av resirkulert tekstilavfall, har blitt nominert til to prestigetunge miljøpriser, og gjett hva…den er oppfunnet i Norge. Det femte bildet er av den øverste stue veggen etter at vi har lagt på plass isolasjonen. Så langt, så godt….så får vi heller se om det neste innlegget blir om strikking eller om hus.

 

New House 1

As I mentioned, we started some major redecorating of our flat when we came back home from London. As an introduction to the ”New House” story I’ve made some drawings that I would like to show you. The first picture is how the first floor of our flat looked like before we started, and the second one is how we opened up and changed the space into how it is today.

Som jeg har nevnt tidligere så satte vi i gang med større oppussing av leiligheten vår da vi kom hjem fra London. Som en introduksjon til føljetongen “New House” har jeg tegnet noen tegninger av leiligheten. Det første bildet er av hvordan utgangspunktet så ut, og det andre viser hvordan vi har åpnet rommet til den løsningen vi har i dag.

 

I love gifts!

First of all. Sorry to all my readers for not writing anything lately. Being away for a year obligates for a lots of ”saying hello” when you return, so lately me, Kay and Nemi have been visiting family. Unfortunately we spent time where there is no Internet connection. The holiday is now over and I promise to write more often.


As a blogger I was so honoured to receive this nomination as a Rockin’ Girl Blogger! I always hope that what I write will have some interest for those who read my blog. I put quite an effort in my writing trying to inspire new thoughts, and of course to preach the gospel of knitting. Thank you so much Guri who gave me this wonderful prize. And so it’s time for me to point out five new receivers of the title Rockin’ Girl Blogger. Now you guys have to pick five of your favorite blogs and pass on the title.

The lovely Miss Pixieriot, it’s just wonderful to see her creativity expand.

Mel’s Pipe Dreams and Purling Plans, highly aesthetic and thoughtful, and lots and lots of pictures.

Lise’s blog, this woman just takes extraordinary wonderful pictures.

Lillefix, this is the blog of a true artist. Unfortunately she writes just in Norwegian.

And though I know she has been nominated earlier I still have to give her the prize again. It’s always a joy to read Sylvia’s Ost, Kjeks og Rødvin (Cheese, Crackers and Red wine). It’s a shame that it’s just the Norwegian speaking who are privileged to take part in her happy writing.

I love gifts, even if I have to pay for the gift my self. There is something very joyful with receiving a gift in the mail and unwrapping it. Lately I’ve been so happy to receive not one or two, but three gifts in my mailbox. The first one I told you about in my last entry, and see what I have to show you, now this is what I call lovely gifts! One is from my Secret Friend from the gift-swapping circle at the Norwegian DinHobby, four skeins of pinkypink arty yarn and a very nice butterfly card. The other is my first (of many I can promise you) order from the wonderful Miss Pixierot. She had the idea of dying yarn with colourways inspired by David Bowie and Clash, then she expanded her empire and developed her own store! Look how pro she has become with business cards and everything. I ordered the really cool ”get real” which I plan to turn into socks for my self after I finish the ones I’m making for Kay. The lovely Pixie also threw in a few magnets and a stitch marker as well, which I really appreciate. Thanx P!

Speaking of socks…this is how far I’ve come working on The Gentleman Socks. I know it’s not very far, and yes it is the first sock, still have one more to go after this one. But still, very nicely done, if you ask me. I’m actually quite thrilled with how neat the result is as the pattern is growing on my sticks. Now, the reason for not knitting that much lately is that I’m busy redecorating my house, and that is what I will tell you about in the next entry. The living room is coming along quite well; expect lots of pictures.




For det første så må jeg be om unnskyldning til all mine lesere for at jeg ikke har skrevet her inne på ei stund. Når man har vært i utlandet et år så forplikter det å komme rundt å si hallo etter at man har kommet hjem. Så i det siste har vi vært på besøk til familie og venner, uten Internett forbindelse. Nå er ferien derimot over og jeg lover å komme sterkt tilbake.


Jeg er så beæret over å ha blitt nominert til Rockin’ Girl Blogger. Jeg håper alltid at det jeg skriver om kan være til interesse, og jeg arbeider ganske hardt med teksten for at den skal være inspirerende. Tusen takk skal du ha Guri for at du ga meg denne prisen. Så er det min tur til å gi tittelen Rockin’ Girl Blogger videre. Nå må dere utvalgte være flinke å velge ut fem av deres favoritt blogger og gi tittelen videre til dem.

Flotte Miss Pixieriot, hennes kreativitet er enorm. Engelsk blogg.

Mels Pipe Dreams and Purling Plans, veldig estetisk og tankefull, og mange mange bilder. Engelsk blogg.

Lise’s blogg, denne damen tar bare helt fantastiske bilder.

Lillefix er en sann kunstner.

Og selv om hun har vært nominert tidligere så må jeg bare gi denne tittelen til henne en gang til. Det er alltid en fryd å lese Sylvias Ost, Kjeks og Rødvin. Bedre humør skal du lete lenge etter.

Jeg elsker gaver! Også de som jeg har betalt for selv. Det er noe spesielt frydefullt med å få en pakke i posten og åpne den. I det siste så har jeg vært så heldig at jeg har fått, ikke en eller to, men hele tre gaver. Den første skrev jeg om i det forrige innlegget mitt, og bare se hva jeg nå har å vise frem! Den ene er fra min hemmelige venn på DinHobby, fire nøster med skikkelig rosa kunstgarn og et skjønt sommerfuglkort. Den andre er den første (av mange kan jeg love) ordren min fra flotte Miss Pixierot. Hun hadde en idé om å farge garn inspirert av musikken til David Bowie og Clash, etter dette ville fantasien ingen ende ta og nå har hun åpnet egen butikk. Se hvor proff hun har blitt med visittkort og det hele. Jeg bestilte råtøffe “get real” som jeg planlegger å forvandle til et par sokker til meg selv etter at jeg er ferdig med det paret jeg lager til min Kjære. I tillegg fikk jeg håndlagde magneter og en kjempefin maskemarkør, noe jeg setter ordentlig pris på. 1000-takk P!

Snakker om sokker ja…dette er hvor langt jeg har kommet på The Gentleman Socks. Jeg vet at det er ikke så veldig langt, og ja det er den første sokken av paret. Allikevel, veldig pent gjort syns jeg, godt jobba. Jeg er faktisk ganske fascinert over hvor delikat resultatet blir etter hvert som mønsteret vokser på pinnene. Grunnen til at det ikke har blitt så mye strikking på meg i det siste er at jeg er opptatt med oppussingen her hjemme, og det er hva jeg har tenkt å fortelle om i neste innlegg. Vi har lagt ned masse arbeid i stua, så forvent mange bilder.

 

Socks for a gentle man

Kay’s socks are beginning to look quite well now, even though I had to frog a few rounds after I made a mistake. I now truly understand why I never started on a sock project before. I knitted some pairs about 10 years ago but they were in a totally different gauge and much much thicker. The yarn I’m working with is really thin and I’m using 2,5 mm needles, each round seems to take forever to finish. Yet, I can see the addictive quality with this work and I have ordered some more sock yarn from Pixie, go check her magnificent colours out. I just have to finish The Gentleman Socks so that I can start on a pair for my self.
I just received this wonderful gift from my Secret Friend at the Norwegian forum Hobbyforum. Look, I got patterns, yarn, buttons, stitch markers, and a lovely card. I don’t have any idea about who you are, but thank you so much!

Nå begynner sokkene til Kay-Egil å se bra ut, selv om jeg måtte rekke opp noen runder etter at jeg strikket feil. Det begynner å gå opp for meg hvorfor jeg ikke ar satt i gang et sokke prosjekt tidligere. Jeg strikket noen par lester for ti år siden men det var i mye tykkere garn. Det garnet jeg jobber med nå er så utrolig tynt og pinnene er størrelse 2,5, så det tar en liten evighet å bli ferdig med hver runde. Allikevel kan jeg merke hvor avhengighetsdannende disse sokkene er, og jeg har allerede bestilt mer garn fra Pixie. Ta en titt på de fantastiske fargene hun setter sammen. Så nå må jeg bare gjøre ferdig The Gentleman Socks sånn at jeg kan begynne på et par til meg selv.
Jeg har fått Secret Gift gave fra Hobbyforum. Se på alt det jeg fikk; garn, mønstre, knapper, øredobber, maskemarkører, og et kjempekoselig kort. Jeg aner ikke hvem min hemmelige venn er, men tusen takk skal du ha!

 

Nemi’s stroller

The stroller is finished. As you can see it’s quite a simple invention I made. Knit one rectangle, sow together the sides of the bottom hem, leaving it as a pocket. Then sow the top hem across from side to side. Pull two braided cords through the top hem and tie on the frame to fasten. Simple, but it works, and I’m sure it prolonged the life of Nemi’s stroller with a few years. I just started another small project but I’m afraid I don’t have any pictures to show you, even if I’ve worked on this project for two days already there isn’t much progress to show. I think it is safe to say that I’m not one of those knitters who love socks. I usually try to stay away from sticks less than 3mm and any yarn that could be labelled fingering or very fine. But what doesn’t a woman in love do to keep her man happy? A lot if you ask me, but socks are a very nice present so socks it is. He’s getting a pair of DK Gentleman Socks designed by Kristi Schueler. Now for once my knitting is actually a ”secondary” project. After we came back from London we decided to do some major changes in our house. The picture shows how we started with tearing up the floors, after that we tore down a wall and started taking the kitchen down. Hopefully the result will end up in a beautiful new living room with a tasteful and open kitchen. As you can see we’ve been living in a dump, but it is a dump with potential and it’s about time we got around to do something about it.

Dukketrilla er ferdig, og som dere kan se så var det et temmelig enkelt påfunn jeg kom opp med. Strikk et rektangel, sy sidene på nederste “sømkant” sammen, og sy øverste “sømkant tvers over. Trekk to flettede snorer igjennom øverste kant og knyt fast i rammen for å feste setet. Lettvint, men det virker som fjell. Jeg er sikker på at trilla til Nemi har fått en mye lengre levetid enn først forventet. Jeg har startet på et annet lite prosjekt, og til tross for at jeg har jobbet på det i to dager nå, syns jeg det fremdeles er for lite til å ta bilde av. Det er trygt å si at jeg er ikke en av disse sokkegale strikkedamene, jeg holder meg stort sett unna pinner som er tynnere enn 3 mm, og garn som kategoriseres som ekstra fint har jeg lite av. Men hva gjør ikke en forelsket dame for å tekkes sin mann? Svært mye spør du meg! Men sokker er nå en gang en fin gave, og vil han ha sokker så skal han få sokker. Han får riktignok bare bruke de til fest sånn at de forhåpentligvis aldri slites ut. Det mønsteret jeg strikker etter er DK Gentleman Socks designet av Kristi Schueler. For en gangs skyld er strikking faktisk andrepri når det kommer til mine prosjekter. Etter at vi kom hjem fra London bestemte vi oss for å gjøre større forandringer på huset vårt. Bildet viser hvor vi i begynte med å rive opp gulvbelegget og gulvplatene, siden har vi rukket å rive ned en vegg og begynt på demontering av kjøkkenet. Forhåpentligvis ender dette opp i ei lys og lekker stue med åpent kjøkken. Som man kan se så bor vi i ei rønne, men det er ei rønne med stort potensiale og det er på høy tid at vi kom i gang med å sette den i stand.

 

I’m in!

As many other knitters these days I’ve been waiting (not so) patiently to receive my invite to join Ravelry, and finally I’m in. There’s a lot to learn before I’m able to use it constructively, but so far I’m impressed and sure that this will be both useful and fun.
I just decided to go back to my old look, and I’m quite happy with that decision, the poll ended up so even that there was no help in the results. I just had to decide myself if I wanted to be “cleaner” or if I should go with the “messy” me. I ended up with the alternative that I recon is the most me. But I think I’ll drop the green picture frames to make the site less “messy”. On Wednesday I drew a winner of my small contest. And I, who thought that this would be a challenge, I guess it actually was quite easy cause most of the answers were right. I’m making a seat for the doll’s stroller. The winner is Discoknits, can you please send me your address to maya001 at mac dot com, and I’ll send you your prize.

Som veldig mange andre har jeg ventet på å motta min invitasjon til å få komme inn på Ravelry, og nå er jeg endelig der. Det er litt å sette seg inn i begynnelsen, men jeg er sikker på at etter hvert så blir dette både nyttig og morsomt. Jeg har forresten akkurat bestemt meg for å gå tilbake til mitt gamle blog utseende. Jeg endte opp med at det er jo dette som er mest meg. Så får jeg heller se om jeg orker å lage en helt ny meg senere, men en ferdiglaget blir det altså ikke. På onsdag trakk jeg en vinner av konkurransen min, det ble Dickoknits som vant, det jeg lager er nemlig et sete til dukkevognen.

 

Change my look?

I’ve been wondering for a while if I should change the look of this site. I used to be very happy about my selfmade layout, but lately I’ve been thinking that it might have been “to much”. What do you guys think, should I rather go for this “not so pink and easier on the eyes” layout? One thing is sure, if I choose this one I just have to do something with my green picture frames.

Which layout do you prefer?
This is better than the old homemade one.
I liked the homemade layout better.
Poll starter: MayaB   See Results

I det siste har tenkt litt på om siden min burde forandre utseende. I begynnelsen var jeg så fornøyd med min hjemmesnekra layout, men nå lurer jeg på om den rett og slett er litt “for mye”. Hva tror dere, skal jeg heller gå for denne som er litt roligere for øynene og ikke fullt så rosa? En ting er sikkert, skal jeg gå for denne så må jeg forandre de grønne bilderammene mine også.